Jak przygotować firmowy katalog produktów?

Katalogi produktowe to powszechnie stosowany materiał promocyjny pozwalający zebrać cały asortyment firmy w jednym miejscu. Zwykle ma on formę rozbudowanego folderu reklamowego przygotowanego w określony sposób, pełniący też swego rodzaju portfolio przedsiębiorstwa. Jak zrobić firmowy katalog?

Czym dokładnie charakteryzuje się katalog produktowy?

Katalog firmowy zazwyczaj przy pomocy zdjęć i krótkich opisów prezentuje, czym zajmuje się firma. Może zawierać zarówno przedstawienie produktów, jak i usług, z które może zakupić, czy też, z których może skorzystać klient. Istotne jest, aby był on uporządkowany pod względem produktowym — odpowiednio do swojego charakteru i celu, jaki ma spełniać. Istnieje kilka jego kilka form, jedne mniej, drugie bardziej rozbudowane, a mianowicie: folder, katalog produktowy, broszura informacyjna, gazetka, cennik czy zestawienie.

Co ważne dobrze zaprojektowany katalog firmowy dogłębnie i jednocześnie nienachalnie zapozna klienta z ofertą firmy, zwiększy rozpoznawalność marki, zwiększając szanse zakupu danego wyrobu względem konkurencyjnego innego producenta, czy też dostawcy.

 

Jak powinien być przygotowany profesjonalny katalog produktowy?

Zabierając się za pracę nad katalogiem, trzeba postawić na sprawdzonego partnera w biznesie. Nawet jeśli ma być on wydany w wersji elektronicznej, musi być to produkt na poziomie, wykonany w wysokiej rozdzielczości, w sposób, który pozwoli na łatwe z niego korzystanie, bez zbędnego obciążania, "zamulania" urządzeń potencjalnych odbiorców. Kluczem do sukcesu jest też poznanie oferty firmy, zebranie materiałów graficznych, treści głównej i szczegółowych — dotyczących stricte reklamowanych produktów. Korzystając  z doświadczenia sprawdzonej agencji reklamowej, można liczyć na pomoc w doborze formatu katalogu, opracowania prostej i czytelnej nawigacji. Nie można zapomnieć o okładce. Dobry katalog jeśli nie sprzeda produktu, to na pewno pozyska klienta, zachęcając go do kontaktu.