Jakie zastosowanie mają wydruki wielkoformatowe w reklamie?

Żeby reklama była skuteczna, musi być widoczna. Żeby była widoczna, powinna być duża. Dlatego właśnie druk wielkoformatowy odgrywa tak ważną rolę w reklamie. Szczególnie tej, z którą spotykamy się na zewnątrz, gdy jedziemy samochodem, spacerujemy ulicą albo czekamy na przystanku autobusowym. Przyjrzyjmy się więc najpopularniejszym zastosowaniom druku wielkoformatowego w działaniach reklamowych.

Billboardy

Gdy mowa o druku wielkoformatowym w reklamie, najczęściej to billboardy przychodzą nam do głowy jako pierwsze. Taka forma promocji produktów oraz usług towarzyszy nam od dekad i nawet dziś, w dobie ciągłego dostępu do internetu, pozostaje skuteczna. Decydując się na skorzystanie z tej opcji, powinniśmy jednak mieć na uwadze, że kluczowa będzie tutaj jakość wydruku. Aby billboard spełnił swoją rolę, musi długo wytrzymać na słońcu, deszczu albo śniegu, nie tracąc nic ze swoich kolorów.

Plakaty

Drukować warto również reklamy nieco mniejsze niż te, które trafiają na przydrożne billboardy. Plakaty mogą być umieszczane zarówno na zewnątrz (na przykład na wspomnianych we wstępie przystankach autobusowych), jak i pod dachem (w galeriach handlowych i innych obiektach, w których na co dzień gromadzi się wiele ludzi).

Oklejanie witryn

Do wielkoformatowych wydruków wykorzystać można również specjalną folię, która nadaje się do przyklejania na szyby. To idealne rozwiązanie, gdy pod oknami naszego sklepu albo firmowego biura cały czas chodzą ludzie. Tak ozdobiona witryna przyciągnie spojrzenia, pomoże w promowaniu naszej oferty oraz budowaniu wizerunku.

Oklejanie samochodów

Wielkoformatowa reklama nie musi pozostawać nieruchoma. Możemy umieścić ją na firmowych pojazdach – osobowych i dostawczych. Takie rozwiązanie sprawdzi się zarówno w niewielkich przedsiębiorstwach, których pracownicy dojeżdżają do klientów, jak i w dużych firmach, którym zapewni wizualną identyfikację floty samochodowej.